Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Noutati privind inregistrarea contractelor de inchiriere
Publicat: 17 ianuarie 2014


Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul anului 2013 incepand cu anul fiscal 2014, au obligatia sa declare aceste venituri care sunt definite ca venituri din activitati independente. Numarul de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere reprezinta contractele aflate in derulare la 31 decembrie 2013.


Inregistrarea contractelor de inchiriere si procedura declararii veniturilor
Persoanele fizice prevazute mai sus au obligatia de a inregistra contractele de inchiriere/ subinchiriere, la organul fiscal competent si anume:

- administratia fiscala unde contribuabilul are adresa sau unde locuieste efectiv pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

- administratia fiscala in a carei raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.

Important! Persoanele fizice fara domiciliu fiscal in Romania ale caror contracte de inchiriere se afla in raza teritoriala a mai multor organe fiscale, au obligatia sa desemneze o sursa principala de venit, iar inregistrarea contractelor si declararea veniturilor se va face la organul fiscal pe teritoriul caruia se afla sursa principala de venit.


Declararea veniturilor
Odata cu inregistrarea contractelor se depune formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", pana la 15 ianuarie 2014.

In urma depunerii declaratiei estimative, organul fiscal competent stabileste platile anticipate si emite formularul 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale" pentru anul 2014.

Termenul limita pentru platile anticipate de impozit este data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru (25 martie, 25 iunie, 25 septembrie, 25 decembrie).

Pentru regularizarea impozitului, persoanele fizice au obligatia sa depuna "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 200, pana la 25 mai 2015.


Organizarea contabilitatii
Persoanele fizice stabilesc venitul net in sistem real si conduc contabilitatea in partida simpla conform Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla.

Documentul principal pe baza caruia se tine evidenta veniturilor si cheltuielilor este Registrul jurnal de incasari si plati. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor incasate in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura. Acesta se majoreaza cu valoarea cheltuielilor care, conform dispozitiilor legale, erau in sarcina proprietarului, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta (exemplu: modernizari, reparatii, inlocuirea unor componente importante etc.).

Pentru a fi deduse, cheltuielile aferente veniturilor trebuie:

- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului si justificate prin documente;

- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursului caruia au fost platite.

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor: cheltuieli cu reparatii, zugraveli exterioare, cheltuieli cu instalatii electrice, termice, canalizare etc.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 2.333/2007 pentru aprobarea procedurii privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 868 din 19 decembrie 2007; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; art. 61 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa; www.finantevalcea.ro
inregistrare, contracte,. inchiriere, noutati, legislative, 2014





Top accesari azi

De la 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la incasare este optional ...[8]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea a II-a...[7]

Noutati contabile: Fiscul poate anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei firme ca urmare a faptului ca se schimba asociatii sau administratorii /Vezi si sol...[7]

Cine trebuie sa mai depuna Declaratia 097 Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare pana vineri, 25 ianuarie 2013...[6]

Obligatii declarative cu termene in luna septembrie 2013...[5]

Stabilirea rezidentei fiscale in Romania a persoanelor fizice...[5]

Obligatii declarative cu termene in luna februarie 2013 ...[5]

Procedura privind aprobarea regimului de declarare derogatoriu ...[4]

Miercuri, 10 iulie 2013, termen pentru unele obligatii fiscale ...[4]

Finantele vor modifica Legea contabilitatii de anul viitor, largind sfera microintreprinderilor care pot aplica sistemul simplificat de contabilitate ...[4]

Cine intocmeste si depune Situatiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie 2013 pana la 30 mai 2014 ...[4]

Cum se stabileste perioada fiscala pentru TVA si care sunt criteriile?...[4]

Intocmirea si depunerea Situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2012 ...[4]

Modificari ale Declaratiei 394 pentru ultima perioada fiscala de raportare din 2013...[4]

Finantele: Firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014 ​vor calcula cifra de afaceri pentru stabilirea plafonului de 2,25 mil. lei incluzand ...[4]

Instructiuni privind solutionarea contestatiilor impotriva actelor administrative-fiscale ...[4]

Precizari privind timbrul de mediu pentru autovehicule ...[4]

Patronat: Impozitul pe venit de pana la 65.000 euro duce la falimente. 250.000 firme sunt pe pierdere...[4]

Inactivitatea temporara si regimul de declarare derogatoriu ...[4]

Obligatiile fiscale ale platitorilor de venituri cu regim de retinere la sursa...[3]