Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Reglementari privind facturile fiscale - documentar. Partea III: Alte aspecte (in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2013)
Publicat: 25 octombrie 2013



persoana impozabila nu are obligatia de a emite facturi pentru avansurile incasate in legatura cu o livrare intracomunitara de bunuri efectuata in conditiile art. 143 alin. (2) Cod Fiscal;
sumele indicate pe factura se pot exprima in orice moneda cu conditia ca valoarea TVA colectata sa fie exprimata in lei. In situatia in care valoarea taxei colectate este exprimata intr-o alta moneda, aceasta va fi convertita in lei utilizand cursul de schimb prevazut la art. 139^1 Cod Fiscal;
utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii;
pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip .xml sau .pdf;
facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice;
autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii. Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii;
semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura;
persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite;
persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru. Cu toate acestea, locul de stocare a facturilor ales de persoana impozabila nu poate fi situat pe teritoriul unei tari cu care nu exista niciun instrument juridic referitor la asistenta reciproca;
prin exceptie de la prevederile aliniatului de mai sus persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are obligatia de a stoca pe teritoriul Romaniei facturile emise si primite, precum si facturile emise de client sau de un tert in numele si in contul sau, altele decat cele electronice pentru care persoana impozabila garanteaza accesul on-line organelor fiscale competente. Aceeasi obligatie ii revine si persoanei impozabile stabilite in Romania printr-un sediu fix cel putin pe perioada existentei pe teritoriul Romaniei a sediului fix;
in situatia in care locul de stocare nu se afla pe teritoriul Romaniei persoanele impozabile stabilite in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2) Cod Fiscal trebuie sa comunice organelor fiscale competente locul de stocare a facturilor sau a informatiilor stocate;
facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise sau puse la dispozitie. In cazul facturilor stocate prin mijloace electronice, persoanele impozabile vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor;
in scopuri de control, organele fiscale competente pot solicita traducerea in limba romana, in anumite situatii sau pentru anumite persoane impozabile, a facturilor emise pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania, conform prevederilor art. 132 si 133 Cod Fiscal, precum si a facturilor primite de persoane impozabile stabilite in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2) Cod Fiscal;
in scopuri de control, in cazul stocarii prin mijloace electronice a facturilor emise sau primite in alt stat, garantand accesul online la date, persoana impozabila stabilita in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2) Cod Fiscal are obligatia de a permite organelor fiscale competente din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi. De asemenea, persoana impozabila nestabilita in Romania care stocheaza prin mijloace electronice facturi emise sau primite pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii impozabile in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi, indiferent de statul in care se afla locul de stocare pentru care a optat;
persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care aplica sistemul TVA la incasare au obligatia sa mentioneze in jurnalele pentru vanzari facturile emise pentru livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care este obligatorie aplicarea sistemului TVA la incasare, chiar daca exigibilitatea taxei nu intervine in perioada fiscala in care a fost emisa factura. In cazul acestor operatiuni, in jurnalele pentru vanzari se inscriu urmatoarele informatii:

- numarul si data documentului de incasare sau data la care a expirat termenul-limita de 90 de zile prevazut la art. 134^2 alin. (5) Cod Fiscal;

- valoarea integrala a contravalorii livrarii de bunuri/prestari de servicii, inclusiv TVA;

- baza impozabila si taxa pe valoarea adaugata aferenta;

- valoarea incasata, inclusiv TVA, precum si baza impozabila si TVA exigibila corespunzatoare sumei incasate sau la expirarea termenului-limita de 90 de zile prevazut la art. 134^2 alin. (5) Cod Fiscal se evidentiaza daca exista diferente de sume neincasate, care devin exigibile, precum si baza impozabila si TVA exigibila corespunzatoare sumei respective;

- diferenta reprezentand baza impozabila si TVA neexigibila.

Facturile care au TVA neexigibila integral sau partial vor fi preluate in fiecare jurnal pentru vanzari pana cand toata taxa aferenta devine exigibila ori ca urmare a incasarii sau la expirarea termenului-limita de 90 de zile;

persoanele impozabile care fac achizitii de bunuri/servicii de la persoane care aplica sistemul TVA la incasare inregistreaza in jurnalul pentru cumparari facturile primite pentru livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care este obligatorie aplicarea sistemului TVA la incasare, chiar daca exigibilitatea, respectiv deductibilitatea taxei, nu intervine in perioada fiscala in care a fost emisa factura. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care aplica sistemul TVA la incasare inregistreaza in jurnalul pentru cumparari facturile primite pentru livrari de bunuri/prestari de servicii chiar daca taxa nu este deductibila in perioada fiscala in care a fost emisa factura. In jurnalele pentru cumparari vor fi mentionate si urmatoarele informatii:

- numarul si data documentului de plata;

- valoarea integrala a contravalorii achizitiei de bunuri/prestarii de servicii, inclusiv TVA;

- baza impozabila si taxa pe valoarea adaugata aferenta;

- valoarea platita, inclusiv TVA si corespunzator baza impozabila si TVA exigibila;

- diferenta reprezentand baza impozabila si TVA neexigibila.

Aceste documente nu sunt formulare tipizate stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Fiecare persoana impozabila poate sa isi stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila conform specificului propriu de activitate, dar acestea trebuie sa contina informatiile minimale precizate mai sus si sa asigure intocmirea Decontului de TVA, formular 300.



Sursa: finantevalcea.ro
emitere, facturi, fiscale, alte, aspecte, legale, 2013





Top accesari azi

Fiscul pune consultantii fiscali sa raspunda pentru rambursari de TVA sub 65.000 lei fara inspectie...[5]

Firmele, obligate sa aiba case de marcat cu jurnal electronic si legatura ANAF...[4]

Decalare a termenelor privind rambursarea TVA ...[3]

Declaratia 311 - documentar fiscal ...[3]

Noutati OMFP 1802/2014: Tratamentul reducerilor comerciale primite/acordate...[3]

Obligatii fiscale cu termen de depunere la 15 decembrie 2014...[3]

Modificari aduse Codului Fiscal aplicabile cu 1 septembrie 2013 - TVA...[3]

Determinarea plafonului pentru TVA la încasare...[3]

Finantele: Firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014 ​vor calcula cifra de afaceri pentru stabilirea plafonului de 2,25 mil. lei incluzand ...[3]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea I...[3]

Codul Fiscal rescris este aproape gata, dar nu va intra in vigoare la 1 ianuarie 2014...[3]

Miercuri, 25 februarie 2015, termen limita pentru declaratia 392A. Cine depune declaratia 392A?...[3]

Scaderea TVA la 9 la suta la serviciile all-inclusive va avea un impact pozitiv pentru toata industria turistica ...[3]

Guvernul vrea sa reduca din nou plafonul pentru microintreprinderi...[3]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari privind recunoasterea imobilizarilor necorporale si reanalizarea imobilizarilor necorporale in curs...[3]

Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390 VIES ...[3]

Normele metodologice privind plata impozitului pe constructii speciale au fost aprobate de Guvern...[3]

Principalele modificari contabile pentru anul 2015...[3]

Microintreprinderile fara salariati vor fi impozitate suplimentar, cu o suma fixa trimestriala...[3]

Scurt rezumat al modificarilor din Legii Contabilitatii 82/1991 (format PDF)...[3]