Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 1
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Transportatorii: Decizia ANAF de a considera diurna soferilor de camion drept salariu falimenteaza toata industria
Publicat: 24 decembrie 2014


Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a început deja procedurile de executare silita unor firme de transport din judetele Arad si Prahova, care au primit deciziile de recalculare a impozitelor aferente si a asigurarilor sociale pentru sumele acordate de catre companiile de transport din România drept diurna soferilor dupa data de 1 ianuarie 2011, diurnele fiind reîncadrate ca venituri de natura salariala, fara ca transportatorii sa fie atentionati anterior în vreun fel.

„Problema este ca ANAF aplica si retroactiv aceasta decizie pe ultimii trei ani. Dar de ce trei si nu unu, doi, cinci sau zece? Aceasta preocupare a ANAF, de a include diurna în salarii s-a mai manifestat în urma cu doi ani dar nu a fost cazul. Nu trebuie uitat ca în România costul capitalului este de doua-trei ori mai mare comparativ cu Europa de Vest. Aici te împrumuti cu 5-6%, iar cel din Vest cu 1,5% deoarece noi suntem economie în curs de dezvoltare”, a spus Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În România sunt în prezent sunt în prezent circa 27.000 de operatori de transport ce detin 120.000 de vehicule de transport mafa ce sunt utilizate de circa 200.000 de soferi, dintre care 120.000 cu tahograf digital.

„Este ilogic sa impozitezi diurna deoarece aceasta suma de bani reprezinta contravaloarea meselor pe care le ia soferul respectiv când lucreaza în deplasare. Ce nu vad cei de la ANAF este ca în acest moment România a deveni o forta la nivel european în industria transporturilor. Aici sunt mii de camioane detinute de spanioli, francezi, italieni, înmatriculate în România, deoarece soferul român poate fi platit cu salariu si diurna. Daca distrugem si acest lucru, atunci pierdem orice urma de competitivitate. Noi nu putem fi la fel de competitivi cu cei din Vest care au dobânzi mici, care au autostrazi”, a spus Simion Bizau, managerul firmei de transport international de marfa Orzan, care detine 40 de camioane si care are 60 de soferi angajati.

Potrivit uniunii transportatorilor, compania Gerom Intertrans a primit o somatie de plata de 950.000 de euro de la ANAF reprezentând contravaloarea taxelor si impozitelor plus penalitatilor aferente diurnelor platite soferilor în ultimii trei ani, în conditiile în care compania are numai 32 de camioane.

Mai multe pe zf.ro
impozitare, diurne, transportatori





Top accesari azi

Salariul minim pe economie a crescut la 750 de lei de la 1 februarie 2013...[5]

Data privind aplicarea impozitului forfetar va fi o decizie comuna a ministrului Finantelor si a celui pentru IMM-uri...[5]

Procedura incetarii obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, formular 601 ...[4]

Fiscul incepe sa bata la usile contribuabililor, iar acestia sunt obligati sa-i permita accesul in locuinte...[4]

Joi, 28 februarie 2013 inclusiv, termen limita pentru unele obligatii fiscale ...[4]

Declararea impozitului retinut de la nerezidenti ...[4]

Atentie! Luni, 27 ianuarie 2014, termen pentru unele obligatii fiscale ...[4]

Regimul pierderilor fiscale - documentar ...[4]

Impozitele platite de populatie vor creste daca spatiul are destinatie comerciala...[4]

Noi reguli privind platile in numerar in sistemul TVA la incasare...[4]

Obligatii fiscale ale persoanelor fizice care obtin venituri din arenda ...[4]

Salariul minim pe economie va fi de 800 lei...[3]

Noi reglementari privind acordarea unor facilitati la plata obligatiilor fiscale (publicate in Monitorul Oficial in 3 iunie 2013)...[3]

Modificari ale regimului de declarare derogatoriu ...[3]

In 2014, accizele vor fi calculate la un curs de 4,4485 lei/euro...[3]

Important! Guvernul desfiinteaza ITM...[3]

Modificari aduse legii pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale ...[3]

Modificarea valorii de intrare a mijloacelor fixe ...[3]

Obligatii declarative cu termene in luna noiembrie 2013 ...[3]

Codul Fiscal modificat: Indiferent de cat ati dat pe masina de firma, cheltuielile cu amortizarea maxim admise corespund unei valori a masinii de cel mult 18.00...[3]