Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 3
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Persoanele fizice din toata tara isi pot verifica electronic situatia fiscala. Cum functioneaza sistemul
Publicat: 15 decembrie 2014


Persoanele fizice din toata tara isi pot verifica electronic propria situatie fiscala incepand de luni, 15 decembrie, la trei luni dupa ce Spatiul Privat Virtual a fost lansat si a functionat ca proiect pilot pentru contribuabilii din Bucuresti si Ilfov, a anuntat Ministerul Finantelor.

Spatiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus in functiune in Romania prin intermediul caruia o persoana fizica poate consulta online propria situatie fiscala.
"Am multumirea ca in timpul mandatului am initiat si pus in aplicare mai multe proiecte de modernizare a administratiei fiscale, de incurajare a interactiunii online dintre fisc si contribuali. Serviciul Spatiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, insa cu multa pricepere si implicare de catre specialistii din MFP si ANAF", a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, care nu va mai ocupa acest post in Cabinetul Ponta IV.
Pentru a accesa Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui sa se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.
Comunicarea electronica in Spatiul Privat Virtual se face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre fisc catre contribuabil.
Contribuabilii au acces la mai multe informatii privind propria situatie fiscala, respectiv soldul obligatiilor neachitate, decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta) si nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online. De asemenea, contribuabilii mai pot verifica online informatiile cuprinse in declaratia 112, respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale in functie de veniturile realizate.
Proiectul va fi dezvoltat si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.
Serviciul va fi dezvoltat treptat, potrivit Ministerului Finantelor, in baza unui calendar care urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.


Sursa: mediafax.ro
situatia fiscala





Top accesari azi

Criterii pe care angajatorii trebuie sa le indeplineasca in vederea obtinerii documentelor portabile A 1 ...[6]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea a II-a...[6]

Comisionul datorat de angajatori Inspectoratelor Teritoriale de Munca capata regim de creanta bugetara si va fi administrat de ANAF ...[6]

Taxare inversa in cazul masurilor de simplificare ...[6]

Modificari ale Codului Fiscal privind determinarea impozitului pe profit ...[6]

Declaratia informativa privind dividendele acordate actionarilor...[5]

Obligatii fiscale cu termen de depunere la 15 decembrie 2014...[5]

Precizari privind timbrul de mediu pentru autovehicule ...[5]

Calculul si restituirea timbrului de mediu ...[5]

Modificari ale regimului de declarare derogatoriu ...[5]

Guvernul introduce penalitati de 10-25 la suta pentru firmele care declara venituri mai mici decat cele reale...[5]

Modificare si completare a reglementarilor contabile: Partea II-a...[5]

Luni, 25 noiembrie 2013 inclusiv, termen pentru unele obligatii fiscale ...[5]

In atentia persoanelor fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor! ...[5]

Determinarea plafonului pentru TVA la încasare...[5]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea a III-a...[5]

Instructiuni privind solutionarea contestatiilor impotriva actelor administrative-fiscale ...[5]

Zile grele pentru PFA:  Orice PFA ce castiga 144.900 lei (salariul mediu x 5 x 12 luni) plateste 38.108 lei + impozitul pe venit de 16% + CASS de 5,5%...[4]

Informatii utile despre Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390 VIES ...[4]

Perioada fiscala a taxei pe valoarea adaugata ...[4]