Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Noi reguli pentru firmele cu peste 20 de salariati
Publicat: 11 decembrie 2013


Un nou proiect de hotarare propus de Ministerul Muncii dar care nu a fost postat pe site-ul institutiei pana miercuri stabileste o procedura de informare si consultare a angajatilor (din firmele cu peste 20 de angajati) cu privire la activitatea firmei. Aceasta va fi pusa in practica de anumite persoane desemnate sa ii reprezinte pe salariati, proiectul fiind dezbatut pe 6 decembrie, in cadrul Comisiei de Dialog Social constituita la nivelul Ministerului Muncii.

De asemenea, reprezentantii angajatilor ar urma sa aiba aceleasi drepturi cu cei din conducerea firmei si prin urmare vor putea primi indemnizatii de sedinta si dividende.

"Potrivit noului proiect, sindicalistii sau angajatii trebuie sa desemneze persoane care sa se consulte cu managementul in privinta activitatii firmei. Totusi, documentul nu specifica exact daca aceste persoane trebuie sa fie sau nu membri de sindicat. In plus, se vor acorda niste plati suplimentare sindicalistilor pentru activitatea de informare si consultare a angajatilor, Am fost socati de acest proiect. Cerem de urgenta retragerea proiectului, pentru ca vor fi afectate 26.000 de intreprinderi care au un mare potential in economie", a declarat marti presedintele CNIPMMR in cadrul unei conferinte.

Ce se mai spune in Proiect:
- Cheltuielile organului de reprezentare sunt suportate de catre companie, care pune la dispozitia membrilor organului resursele financiare si materiale necesare care sa le permita sa isi indeplineasca misiunea in mod corespunzator

- Angajatorii urmeaza sa suporte cheltuielile de organizare a reuniunilor, de sejur si de deplasare pentru membrii organului de reprezentare.

- Angajatorii ar putea fi obligati sa puna la dispozitia reprezentantilor salariatilor agenda sedintelor organului de administrare, organului de conducere si de control, precum si copiile tuturor documentelor transmise adunarii generale a actionarilor, dupa caz, cu cel putin trei zile lucratoare inainte.
- Obiectivele se refera in special la structura, situatia economica si financiara, evolutia probabila a activitatilor, a productiei si a vanzarilor, la situatia si la evolutia probabila a ocuparii fortei de munca, a investitiilor, precum si la schimbarile substantiale privind organizarea, introducerea unor noi metode de lucru sau a unor noi procedee de productie, la transferuri de productie, fuziuni, reduceri de capacitate sau inchideri de intreprinderi, unitati sau parti importante din acestea, precum si la concedierile colective.

Sursa: hotnews.ro
reguli, firme, peste, 20, angajati, salariati





Top accesari azi

Cine intocmeste si depune Situatiile financiare anuale Óncheiate la 31 decembrie 2013 pana la 30 mai 2014 ...[8]

Intocmirea si depunerea Situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2012 ...[8]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor...[7]

Obligatii declarative cu termene in luna IANUARIE 2014 ...[7]

Noutati contabile: Fiscul poate anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei firme ca urmare a faptului ca se schimba asociatii sau administratorii /Vezi si sol...[7]

De la 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la incasare este optional ...[7]

Important! Obligatii fiscale ale sediilor permanente in Romania (se aplica cu 1 iulie 2013)...[6]

Lege noua: Firmele, obligate sa le acorde concediul de odihna neefectuat salariatilor care s-au aflat tot anul in incapacitate temporara de munca ...[6]

IMPORTANT! Sistemul TVA la incasare devine optional incepand cu 1 ianuarie 2014. Ce avem de facut?...[6]

Noutati privind Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscala...[6]

Situatiile financiare din 2015 vor fi intocmite dupa noi reglementari. Vezi care sunt modificarile fata de anul trecut, ce principii contabile sunt recunoscute ...[6]

Obligatii declarative cu termene in luna februarie 2014 ...[5]

Procedura de angajare a raspunderii solidare ...[5]

Conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale ...[5]

Persoanele fizice din toata tara isi pot verifica electronic situatia fiscala. Cum functioneaza sistemul...[5]

Sistemul platilor anticipate privind impozitul pe profit ...[5]

Modificari si completari aduse Codului Fiscal privind impozitul pe venit ...[5]

Modificari ale Codului Fiscal: impozit pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti ...[5]

Codul Fiscal se modifica. Fiscul va putea folosi ca mijloace de proba date stocate pe orice fel de servere si inregistrari audio-video. Se majoreaza TVA aprobat...[5]

Modificari si completari aduse Codului Fiscal referitoare la contributiile sociale ...[5]