Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   

Noutati
Cine depune declaratia 392?
17 februarie 2015

 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Important! Obligatii fiscale ale sediilor permanente in Romania (se aplica cu 1 iulie 2013)
Publicat: 25 iulie 2013


Prin Legea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 310/29.05.2013, au fost introduse prevederi referitoare la profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania. Astfel, incepand cu 1 iulie 2013 o persoana juridica straina care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania are obligatia sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin pentru calculul, declararea si plata impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut din activitatea desfasurata in Romania.

La nivelul sediului permanent desemnat se cumuleaza veniturile, respectiv cheltuielile sediilor permanente apartinand aceleiasi persoane juridice straine.

Aceste sedii permanente inchid perioada impozabila potrivit legislatiei in vigoare pana la 30 iunie 2013 inclusiv. Calculul, plata si declararea impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut de fiecare sediu permanent in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2013 se efectueaza pana la 25 iulie 2013 inclusiv.

Profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente se determina la nivelul sediului permanent desemnat sa indeplineasca obligatiile care ii revin in ceea ce priveste impozitul pe profit, in urmatoarele conditii:

- numai veniturile ce sunt atribuibile fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale;

- numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii veniturilor fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale.


Determinarea profitului impozabil al sediilor permanente
Profitul impozabil la nivelul sediului permanent desemnat se determina pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de fiecare sediu permanent apartinand aceleiasi persoane juridice straine, cu respectarea conditiilor mentionate anterior si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea

Sediul permanent desemnat in Romania calculeaza, declara si plateste obligatiile ce revin privind impozitul pe profit pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de toate sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine.

Pierderile fiscale inregistrate pana la 30 iunie 2013 de sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine, nerecuperate pana la aceasta data, se transmit sediului permanent desemnat si se recupereaza in functie de perioada in care acestea au fost inregistrate, astfel:

- pierderea fiscala inregistrata in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2013 inclusiv este luata in calcul la stabilirea profitului impozabil/pierderii fiscale din perioada 1 iulie - 31 decembrie 2013 inclusiv, inaintea recuperarii pierderilor fiscale din anii precedenti anului 2013, perioada 1 iulie - 31 decembrie 2013 inclusiv nefiind considerata an fiscal in sensul celor 7 ani consecutivi;

- pierderea fiscala inregistrata in anii anteriori anului 2013, ramasa nerecuperata la 30 iunie 2013, se recupereaza, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit care urmeaza acestei date, pe perioada de recuperare ramasa din perioada initiala de 5 ani, respectiv 7 ani, in ordinea inregistrarii acesteia; anul 2013 este considerat un singur an fiscal in sensul celor 5 ani, respectiv 7 ani consecutivi.

Important! In situatia in care sediul fix care indeplineste obligatiile fiscale privind taxa pe valoarea adaugata constituie si sediu permanent, sediul fix este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care revin in legatura cu impozitul pe profit.


Reguli de completare a formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"
Prin Ordinul Presedintelui ANAF nr. 878/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 432/16.07.2013, au fost aduse modificari privind completarea declaratiei privind impozitul pe profit. Astfel, in cazul persoanelor juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania, declararea impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut de fiecare sediu permanent in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2013 se efectueaza pana la 25 iulie 2013 inclusiv.

Important! Pentru sediile permanente care inchid perioada impozabila pana la 30 iunie 2013 potrivit dispozitiilor art. 29^1 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se va depune formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" pentru impozitul pe profit aferent trimestrului II 2013.

De asemenea, la rubrica "Perioada"din Anexa nr. 7 Capitolul II "Completarea declaratiei", conform modificarilor aduse prin Ordinul mentionat mai sus, se va completa :

- 1 ianuarie - 30 iunie, pentru anul 2013, in cazul sediilor permanente care inchid perioada impozabila la 30 iunie 2013 si, respectiv, 1 iulie-31 decembrie, in cazul sediului permanent desemnat pentru perioada impozabila 1 iulie - 31 decembrie 2013, pentru persoanele juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania.


Alte precizari - declaratia de inregistrare fiscala a sediilor permanente
Contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin unul sau mai multe sedii permanente inregistrate fiscal pana la 30 iunie 2013 sunt obligati sa depuna, in perioada 1 - 31 iulie 2013, declaratia de inregistrare fiscala.

Declaratia de inregistrare fiscala va fi insotita de lista sediilor permanente inregistrate fiscal care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, precum si de lista celorlalte sedii permanente. Pentru fiecare sediu permanent se mentioneaza datele de identificare ale acestuia, inclusiv codul de inregistrare fiscala.

La data atribuirii codului de inregistrare fiscala pentru contribuabilul nerezident se anuleaza codul de inregistrare fiscala a sediului permanent care nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi platitor de salarii si venituri asimilate salariilor.

Atentie! Obligatiile fiscale ale sediilor permanente inregistrate fiscal pana la 30 iunie 2013 si neachitate pana la aceasta data se preiau de contribuabilul nerezident prin sediul permanent desemnat potrivit Titlului II "Impozitul pe profit" din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care este noul debitor al acestor obligatii fiscale.



Sursa: www.finantevalcea.ro
obligatii, fiscale, sediu, permanent, sedii, permanente





Top accesari azi

Cine intocmeste si depune Situatiile financiare anuale Óncheiate la 31 decembrie 2013 pana la 30 mai 2014 ...[8]

Intocmirea si depunerea Situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2012 ...[8]

Noutati contabile: Fiscul poate anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei firme ca urmare a faptului ca se schimba asociatii sau administratorii /Vezi si sol...[7]

Declaratia 311 - documentar fiscal ...[7]

De la 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la incasare este optional ...[7]

Obligatii declarative cu termene in luna IANUARIE 2014 ...[7]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor...[6]

Noutati privind Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscala...[6]

Lege noua: Firmele, obligate sa le acorde concediul de odihna neefectuat salariatilor care s-au aflat tot anul in incapacitate temporara de munca ...[6]

Situatiile financiare din 2015 vor fi intocmite dupa noi reglementari. Vezi care sunt modificarile fata de anul trecut, ce principii contabile sunt recunoscute ...[6]

Perioada fiscala a taxei pe valoarea adaugata ...[6]

IMPORTANT! Sistemul TVA la incasare devine optional incepand cu 1 ianuarie 2014. Ce avem de facut?...[6]

Criterii pe care angajatorii trebuie sa le indeplineasca in vederea obtinerii documentelor portabile A 1 ...[5]

Sistemul platilor anticipate privind impozitul pe profit ...[5]

Proiect de act normativ pentru modificarea formularului 394 ...[5]

Obligatii declarative cu termene in luna februarie 2014 ...[5]

Impozitarea activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si a gazului natural ...[5]

Inactivitatea temporara si regimul de declarare derogatoriu ...[5]

Cine poate semna bilantul contabil in situatia in care o societatea nu are nici un angajat cu contract de munca si nici contract de prestari de servicii cu o fi...[5]

Cererea de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, formular 601...[5]