Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
In atentia persoanelor juridice care au cel putin 50 de angajati
Publicat: 10 iulie 2013


In atentia contribuabililor care au cel putin 50 de angajati ca, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, au obligatia de a angaja persoane cu handicap in proportie de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute mai sus, pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

1. sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Aceasta suma se va declara lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare, prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", la pozitia 23 "Varsaminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate";

2. sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.

In cazul in care autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, au optat pentru achizitionarea de produse ori de servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, vor completa formularul 100 astfel:

- in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate";

- cand valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in luna de raportare, la pozitia 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;

- in cazul in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat , pozitia 23 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.

Formularul 100 se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice Descarcare declaratii;

De asemenea, formatul electronic al Declaratiei 100 se poate obtine si direct, gratuit, de la sediul unitatilor teritoriale apartinatoare.



Sursa: www.finantevalcea.ro
50, angajati, obligatii, legale, persoane, handicap, achizitii, raportare





Top accesari azi

Cine intocmeste si depune Situatiile financiare anuale Óncheiate la 31 decembrie 2013 pana la 30 mai 2014 ...[8]

Intocmirea si depunerea Situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2012 ...[8]

Declaratia 311 - documentar fiscal ...[7]

Noutati contabile: Fiscul poate anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei firme ca urmare a faptului ca se schimba asociatii sau administratorii /Vezi si sol...[7]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor...[7]

De la 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la incasare este optional ...[7]

Obligatii declarative cu termene in luna IANUARIE 2014 ...[7]

IMPORTANT! Sistemul TVA la incasare devine optional incepand cu 1 ianuarie 2014. Ce avem de facut?...[6]

Situatiile financiare din 2015 vor fi intocmite dupa noi reglementari. Vezi care sunt modificarile fata de anul trecut, ce principii contabile sunt recunoscute ...[6]

Noutati privind Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscala...[6]

Lege noua: Firmele, obligate sa le acorde concediul de odihna neefectuat salariatilor care s-au aflat tot anul in incapacitate temporara de munca ...[6]

Important! Obligatii fiscale ale sediilor permanente in Romania (se aplica cu 1 iulie 2013)...[6]

Perioada fiscala a taxei pe valoarea adaugata ...[6]

Modificari si completari aduse Codului Fiscal privind impozitul pe venit ...[5]

Valorile nominale indexate pentru tichetele de masa si de cresa ...[5]

Foarte important! De la 1 ianuarie 2013, este obligatorie aplicarea sistemului taxei pe valoarea adaugata la incasare ...[5]

Microintreprinderile fara salariati vor fi impozitate suplimentar, cu o suma fixa trimestriala...[5]

Sistemul platilor anticipate privind impozitul pe profit ...[5]

Proiect de act normativ pentru modificarea formularului 394 ...[5]

Atentie! Luni, 27 ianuarie 2014, termen pentru unele obligatii fiscale ...[5]