Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Noutati privind procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal
Publicat: 20 martie 2013


In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126/07.03.2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 230/2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a ANAF, in spatiul privat al contribuabilului.

In documentarul de mai jos, prezentam procedura de accesare de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal.

Generalitati
Pentru a obtine mai rapid si mai exact informatii despre creantele fiscale existente in fisa pe platitor din dosarul fiscal, contribuabilii pot accesa aplicatia informatica Dosar fiscal de la adresa: www.anaf.ro, pagina Acasa, meniul Servicii on-line, submeniul Acces dosar fiscal/Instructiuni Dosar fiscal.

Pentru accesul controlat la dosarul fiscal, contribuabilii trebuie sa solicite un certificat digital completand formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat".

Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei Dosar fiscal.

In cazul in care se revoca dreptul de utilizare a serviciului acces controlat la dosarul fiscal se completeaza formularul 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal".


Cerinte sistem
Serviciul Acces controlat la dosarul contribuabilului functioneaza pe calculatoare cu sistem de operare Windows. Programul de Internet (ex. Internet Explorer) trebuie sa aiba prima optiune limba engleza. In caz contrar, trebuie parcursi urmatorii pasi: se alege din meniul Tools optiunea Internet Options, se apasa butonul Languages si se alege English (United Status).

Accesarea aplicatiei
Dupa autentificarea pe portalul ANAF, prin functia Logare, va aparea pagina cu spatiul privat al contribuabilului, de unde se acceseaza aplicatia din meniul Dosar fiscal. In continuare, se da click pe textul "Dosar fiscal" si se obtine deschiderea aplicatiei.

Pe ecran se va afisa meniul principal care contine patru submeniuri de lucru astfel:
- submeniul Date Identificare;
- submeniul Vector Fiscal;
- submeniul Situatie Sintetica;
- submeniuri pentru fiecare Declaratie.

In mod automat, aplicatia afiseaza o lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor.

Prin apasarea butonului Go, se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul fiscal furnizat. In absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile insa acestea nu vor avea continut.

Navigarea intre meniuri este posibila prin deplasarea mouse-ului si alegerea optiunii dorite.

Detaliem mai jos definitiile si actiunile, pentru fiecare dintre submeniurile de lucru.

Submeniul Date identificare
Se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni.

Sectiunea de date comune
In prima parte a sectiunii se prezinta codul de identificare fiscala selectat si denumirea, iar in cea de a doua parte se prezinta domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, starea acestuia, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, cu includerea numarului si datei declaratiei, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA si tipul sediului.

Sectiunea de date specifice
Categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice sunt: agenti economici, persoane fizice, institutii publice, nerezidenti.


Submeniul Vector Fiscal
Sectiunea cuprinde informatii legate de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul) si periodicitatea declararii acestora.


Submeniul pentru fiecare Declaratie
Sectiunea cuprinde informatii despre declaratiile depuse, grupate dupa tipul acestora. Prezentarea se face sub forma tabelara in ordinea descrescatoare a anilor de raportare, iar in cadrul anilor, gruparea se face pe luna de raportare. In cazul in care in declaratie, perioada de raportare este inlocuita cu T1…T4 sau S1, S2, (T = Trimestru, S = semestru), tabelul contine perioada de raportare ca atare, numarul de inregistrare si data, obtinute de la organul fiscal competent. Fiecarei sectiunii de declaratii ii sunt atasate filtre pe baza carora se poate selecta o declaratie in vederea generarii si vizualizarii copiei acesteia.


Important!
Pentru completarea datei de inregistrare este disponibil un calendar cu ajutorul caruia se alege data de inregistrare in formatul corect. Dupa introducerea elementelor de filtrare si apasarea butonului Go, se genereaza copia declaratiei selectate.

Solutia pune la dispozitie doua butoane:
- View - generare declaratie in format .pdf in browser;
- Export - exportul declaratiei in format .pdf si salvare externa.

Tipurile de declaratii care pot fi vizualizate sunt: D100; D101; D102; D103; D120; D130; D301; D390; D300; D394 si D710.


Submeniul Situatie Sintetica
Sectiunea cuprinde informatii referitoare la obligatiile de plata datorate (titlu de creanta - declaratie, decizie de impunere, decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii; tipul de impozit/taxa/contributie etc.; scadenta soldului; categoria de suma; termen de plata; soldul debitor.

In cazul in care contribuabilul doreste vizualizarea informatiilor privind situatia sa fiscala, se va accesa campul Obligatii fiscale datorate, caz in care se afiseaza informatii grupate pe ani calendaristici, in cadrul perioadei de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, iar in cadrul fiecarui an, pe luni calendaristice.

Pentru a obtine o situatie fiscala detaliata, contribuabilul acceseaza campul Soldul obligatiilor fiscale datorate, caz in care se afiseaza toate tipurile de impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate bugetului general consolidat, impreuna cu soldurile aferente.

Aceasta sectiune cuprinde si informatii referitoare la stingerea obligatiilor de plata care sunt cuprinse in formularul "Instiintare privind stingerea creantelor fiscale", al carui model a fost instituit prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1438/2009.

Alte precizari
Lunar, pentru fiecare zona de informatii se realizeaza actualizarea acestora, iar data ultimei actualizari se mentioneaza ori de cate ori sunt solicitate aceste informatii.

Pentru a asigura accesul contribuabililor la informatiile cuprinse in submeniul Situatie Sintetica, organul fiscal competent afiseaza pana la data de 20 a fiecarei luni calendaristice, pe website-ul ANAF toate aceste informatii.

De asemenea, informatiile obtinute din acest submeniu pot fi folosite in vederea corelarii evidentei fiscale cu cea contabila.

Pentru mai multe detalii, se poate accesa Ghidul "Instructiuni de utilizare a serviciului - Acces controlat la dosarul contribuabilului" pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, meniul Acces controlat la dosarul contribuabilului.


Sursa: www.finantevalcea.ro
dosar, fiscal, acces dosar, fisca, 2013, 152, 153





Top accesari azi

Firmele, obligate sa aiba case de marcat cu jurnal electronic si legatura ANAF...[4]

Fiscul pune consultantii fiscali sa raspunda pentru rambursari de TVA sub 65.000 lei fara inspectie...[4]

Microintreprinderile fara salariati vor fi impozitate suplimentar, cu o suma fixa trimestriala...[3]

Declaratia 311 - documentar fiscal ...[3]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari privind recunoasterea imobilizarilor necorporale si reanalizarea imobilizarilor necorporale in curs...[3]

Normele metodologice privind plata impozitului pe constructii speciale au fost aprobate de Guvern...[3]

Modificari aduse Codului Fiscal aplicabile cu 1 septembrie 2013 - TVA...[3]

Determinarea plafonului pentru TVA la încasare...[3]

Scurt rezumat al modificarilor din Legii Contabilitatii 82/1991 (format PDF)...[3]

Principalele modificari contabile pentru anul 2015...[3]

Obligatii fiscale cu termen de depunere la 15 decembrie 2014...[3]

Finantele: Firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014 ​vor calcula cifra de afaceri pentru stabilirea plafonului de 2,25 mil. lei incluzand ...[3]

Scaderea TVA la 9 la suta la serviciile all-inclusive va avea un impact pozitiv pentru toata industria turistica ...[3]

Codul Fiscal rescris este aproape gata, dar nu va intra in vigoare la 1 ianuarie 2014...[3]

Miercuri, 25 februarie 2015, termen limita pentru declaratia 392A. Cine depune declaratia 392A?...[3]

Obligatii declarative cu termene in luna noiembrie 2013 ...[3]

Decalare a termenelor privind rambursarea TVA ...[3]

Guvernul vrea sa reduca din nou plafonul pentru microintreprinderi...[3]

Ce s-a schimbat referitor la Declaratia intrastat incepand cu 2015?...[2]

Modificarea unor formulare fiscale ...[2]